17:19

Najlepsze książki 2017 dla dzieci i dorosłych




Koniec roku to, tradycyjnie, czas podsumowań. Nie martwcie się, nie będę zanudzała Was swoimi przemyśleniami, związanymi z mijającym rokiem. Przejdę od razu do rzeczy, czyli do czytelniczego podsumowania roku.
W 2017 roku na blogu pojawiły się dwie gry oraz 58 książek. Nie wiem, czy to dużo, czy mało. Jedno jest pewne- przeczytałam dwa razy tyle. Nie jestem w stanie opisać wszystkich publikacji, które przeczytałam. Jestem natomiast w stanie wybrać te najlepsze. Moim zdaniem, oczywiście.

Zacznę od książek dla dzieci. Barbara Kosmowska  i jej Tru Czytaj recenzję oraz Niezłe ziółko Czytaj recenzję . Wzruszające, mądre, ciepłe i zabawne książki z przesłaniem. Polecam je także ze względu na cudne ilustracje Emilii Dziubak.

Marcin Mortka  Tappi i przyjaciele Czytaj recenzję. Rewelacyjna seria dla przedszkolaków, którą każde dziecko powinno poznać. Mały człowiek znajdzie tu rozwiązania wielu swoich codziennych problemów i rozterek.

Zostając przy przedszkolakach, ale zahaczając już o młodszych uczniów szkół podstawowych, muszę wspomnieć o Rafale Klimczaku i serii Poznaję świat i Kropka! Czytaj recenzję Książeczki z tej serii wprowadzają dzieci w świat szeroko pojętej przyrody i nauki. I czynią to w sposób niezwykle przyjazny, łagodny i ciekawy. Dla mnie i mojego Małego Molika- absolutny hit.

Michał Rusinek  Księga potworów Czytaj recenzję - bez dodatkowego komentarza. Nazwisko autora mówi samo za siebie.

Monika Utnik Strugała  Mamma mia Czytaj recenzję - dla małych podróżników i wielbicieli Włoch. Mini przewodnik i informator z fantastyczną szatą graficzną. Znajdziecie tu wszystko, począwszy od historii, a skończywszy na przepisach kulinarnych.

Najlepsze książki dla dorosłych? Takie, w których wiele się dzieje! Robert Galbraith, czyli J. K. Rowling i jej trzy kryminały Wołanie kukułki Czytaj recenzję , Jedwabnik Czytaj recenzję oraz Żniwa zła Czytaj recenzję. Trzeba przyznać, że autorka bestsellerowej serii o Harrym Potterze znakomicie odnalazła się jako autorka kryminałów. Warto po nie sięgnąć.

Wiesław Rybski  Relacja rodzinna Czytaj recenzję oraz Na północ od Okinawy Czytaj recenzję. Znakomite powieści sensacyjne, które pozwolą Wam na chwilkę wytchnienia, zapewnią sporą dawkę emocji i wprowadzą w egzotyczne klimaty.

Susanne Mischke Zabij, jeśli potrafisz! Czytaj recenzję- doskonały kryminał z rodzinnymi perypetiami w tle. Szukałam innych publikacji tejże autorki. Niestety, nic więcej na polskim rynku nie ukazało się. Szkoda.

Krystyna Mirek Rodzinne sekrety Czytaj recenzję - powieść obyczajowa, którą czyta się jak najlepszą książkę sensacyjną.

Tak przedstawia się moja TOP LISTA 2017. Oczywiście o takich mistrzach gatunku, jak Nesbø , czy Gerritsen, już nie wspominałam. Zwłaszcza Gerritsen było w tym roku sporo na blogu. Co dalej? Plany na 2018 ambitne. O szczegółach następnym razem. Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam wielu miłych chwil z dobrą lekturą w 2018 roku.  Wiecznie Zaczytana

2 komentarze:

  1. Nie wszystkie książki z Twojej listy znam, przyznam, że o niektórych nawet nie słyszałam. Lista biblioteczna znacznie się wydłuży;) Kosmowską też uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcam do ich przeczytania. Moi synowie twierdzą, że mam oko do książek. Pozdrawiam,
    Wiecznie Zaczytana

    OdpowiedzUsuń

Copyright © W Molikowie , Blogger