15:28

Co pod choinkę dla dziecka? Garść pomysłów na ostatnią chwilę!




Prezenty, prezenty, prezenty! Istny zawrót głowy! Ja najczęściej borykam się z następującym problemem: co kupić dzieciom, które mają praktycznie wszystko. 

Oczywiście "idziemy w zabawki": klocki, lalki, sterowane auta, zestawy kreatywne itp. Zawsze jednak pamiętamy, by do tego dorzucić "coś dla ducha". Mam tu na myśli książki lub gry planszowe. 

Problem tegorocznych prezentów mam już z głowy. Wszystkie drobiazgi dla najbliższych są już w domu, zakamuflowane i pochowane w głębokich szafach. Nie wszyscy jednak są w takiej komfortowej sytuacji. Oto garść pomysłów dla niezdecydowanych i zapracowanych.

Zacznę od książek. Przy niektórych znajdziecie linki do archiwalnych recenzji. 

Od koła do Formuły 1 (M. Gąsiorowski). Rewelacyjna książka, która podbiła serca wszystkich członków naszej rodziny. Wciągająca, dowcipna i pięknie wydana. Link do recenzji: Czytaj recenzję




Doktor Proktor (seria autorstwa Jo Nesbø). Kultowy autor powieści dla dorosłych napisał książki dla dzieci. Musiałam, po prostu musiałam sprawdzić, jak na jednego z moich ulubionych autorów zareagują moje dzieciaki. Zaczęłam ostrożnie od jednej książki. Reakcja była mega pozytywna i teraz jesteśmy posiadaczami całej serii. Czym grozi czytanie Doktora Proktora ? Poprawą nastroju i totalnie niekontrolowanymi wybuchami śmiechu! Niestety na blogu nie znajdziecie recenzji tej serii (ach to moje lenistwo!).



Poznaję świat i kropka (seria autorstwa Rafała Klimczaka). Coś dla młodszych dzieci, od przedszkola po klasę trzecią podstawówki. Świetna seria dla ciekawskich, napisana z pasją i wielkim zrozumieniem dziecięcego pojmowania  rzeczywistości. Link do recenzji: Czytaj recenzję



Mamma Mia (M. Utnik-Strugała). Seria Wydawnictwa Dwie Siostry dla małych podróżników i dociekliwych dzieciaków, obejmuje kilka tytułów, napisanych przez różnych autorów. Mali czytelnicy mogą się w swojej wyobraźni przenieść między innymi do:Włoch, Hiszpanii, Japonii. U mnie w domu po te książki sięgają obaj synowie ( 9 i 14 lat). Przepięknie wydane, ciekawe, z dużą dozą zarówno wiedzy, jak i humoru. Link do Mamma Mia, czyli Włochy dla dociekliwych znajdziecie tutaj: Czytaj recenzję



Najwierniejsi przyjaciele ( R. Piątkowska) dla małych miłośników psów. Przepiękne opowiadania, przepełnione ciepłem i mądrością. Link do recenzji:Czytaj recenzję




Niezłe ziółko (B. Kosmowska)- cudowna, ciepła i niezwykle mądra książka o miłości, dorastaniu i przemijaniu (dla dzieci z klas 1-3). Link do recenzji:Czytaj recenzję




Superzwierzaki ( R. Martin, G. Plantevin)- zwierzaki w roli superbohaterów? A to ciekawe! Link do recenzji:Czytaj recenzję



Tru (B. Kosmowska)- niby o zajączkach, a jakby o ludziach. Autorka rewelacyjnie przedstawiła świat i jego problemy w sposób przystępny dla młodszych czytelników. Sama doskonale się bawiłam czytając tę książkę młodszemu synowi. Link: Czytaj recenzję



Zaskórniaki (G. Kasdepke, R. Petru)- podstawy ekonomii dla dzieci. Zabawna podróż po krainie pieniądza napisana przez specjalistę od książek dla dzieci oraz specjalistę od ekonomii. Starszy syn czytał książkę samodzielnie, młodszemu ja czytałam na głos i jeśli potrzebował, to udzielałam mu dodatkowych wyjaśnień. Bardzo ciekawa pozycja na rynku wydawniczym dla dzieci. Przepięknie wydana, no i te ilustracje Daniela de Latour! 




Gorzka czekolada tom 1 i 2- to już pozycja wydawnicza dla młodzieży. Dwa zbiory opowiadań o ważnych sprawach, trudnych decyzjach i emocjach. Szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, wolność, manipulacja, asertywność, upokorzenie- to tylko wybrane tematy poruszone w Gorzkiej czekoladzie. Moim zdaniem to książki, które warto podsunąć każdemu nastolatkowi. 




Zamieniłem brata przez internet (J. Simmons)- chyba też czasem marzyliście o tym, aby pozbyć się rodzeństwa! Gdy tylko wypatrzyłam tę książkę na półce w księgarni, od razu wiedziałam, że muszę ją kupić. Kupowałam głównie z myślą o młodszym synu (9 lat), choć nie miałam wątpliwości, że i starszy po zobaczeniu tytułu, będzie chciał ją przeczytać. Mnóstwo śmiechu i zabawy oraz jeden słuszny wniosek: szanuj brata swego, bo możesz mieć gorszego!!!




Na rynku wydawniczym pełno jest doskonałych książek dla dzieci. Ja wybrałam dla Was te, które szczególnie zapadły nam w pamięć. Zapraszam też do spojrzenia w archiwum bloga, gdzie znajdziecie więcej ciekawych książek. A już w sobotę wieczorem zamieszczę post na temat planszówek. 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © W Molikowie , Blogger