19:10

PIENIĄDZE ALBO KASA Paweł Beręsewicz

Książka: Pieniądze albo kasa
Autor: Paweł Beręsewicz
Wydawnictwo: Literatura




Cześć! To znowu ja, Wasz Zaczytany Nastolatek. Dzisiaj chciałbym przedstawić książkę Pawła Beręsewicza Pieniądze albo kasa. To ciekawa i pełna humoru powieść o przygodach dwóch braci.
Chociaż książka ta należy do serii Plus minus 16, to ja, mając kilka lat mniej z chęcią ją przeczytałem i doskonale się przy niej bawiłem. Tak, bawiłem, to odpowiednie słowo. Mój gromki śmiech rozbrzmiewał w całym domu! Nie wierzycie? Zapytajcie moją mamę! Czytając, nie zauważyłem, aby powieść Pawła Beręsewicza była dla mnie zbyt poważna lub niezrozumiała. Uważam, że to doskonała lektura już dla dwunastolatków. 

Główny bohater książki to Stanisław Tondera. Poznajemy go jako rezolutnego i szalenie ciekawego świata przedszkolaka. Paweł Beręsewicz w zabawny sposób przedstawia jego życie od przedszkola, aż do trzeciej klasy gimnazjum. Kawał czasu, powiecie! Zgadzam się! Nie był to jednak czas stracony! Staszek to urodzony konsumpcjonista. Im jest starszy, tym bardziej potrzebuje do pełni szczęścia jednego- kasy! Od najmłodszych lat chłopiec pragnie kupować to, o czym zamarzy (batoniki, chipsy, zabawki). Brakuje my tylko forsy, by zaspokoić swoje potrzeby i pragnienia. Chłopak nie pozostaje bezczynny, bierze los w swoje ręce i już od małego rozkręca własne biznesy! Jak możecie się domyślać, nie każdy jego pomysł "wypala". Za to czytelnik, ma mnóstwo dobrej zabawy przyglądając się poczynaniom bohatera. W starciu z "prawdziwym życiem" Staszkowi pomaga brat, który aktywnie angażuje się w jego działalność biznesową. Nie chcę zdradzać szczegółów, ale zapewniam, że z tą przedsiębiorczą dwójką nie będziecie się nudzić.  

Myślę, że książka spodoba się wszystkim nastolatkom, a może nawet niektórym dorosłym! Serdecznie polecam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © W Molikowie , Blogger