18:31

Jak jeż Jerzy został tatą Dorota Sumińska

Książka: Jak jeż Jerzy został tatą
Autor: Dorota Sumińska
Wydawnictwo: Literackie




Mea culpa! Mea maxima culpa!!!
Książka, którą widzicie na zdjęciu przeleżała na półce w moim domu kilka ładnych lat. Nieprzeczytana, oczywiście!

Jedno z moich dzieci otrzymało ją w prezencie. Popatrzyłam na okładkę, zerknęłam na tytuł pierwszego rozdziału i autorytatywnie stwierdziłam- beznadziejna. Książka o jeżu, który został tatą?! Litości! No i cała reszta! Okładka nieciekawa (sorry), ilustracje w środku również, no i ten żółtawy odcień papieru! Generalnie- wszystko było na jedno, wielkie NIE! Książkę potraktowałam, moim zdaniem, po macoszemu- odłożyłam na półkę i udawałam, że jej nie widzę. 

I tak przeleżała bidulka parę lat. Do momentu, kiedy to przeczytałam mojemu Młodszemu Molikowi inną książkę tej samej autorki. Mam tu na myśli Dlaczego oczy kota świecą w nocy Czytaj recenzję Pamiętam, jak szeroko otworzyłam wtedy oczy ze zdumienia i natychmiast przypomniałam sobie historię  jeża Jerzego. Może warto po nią sięgnąć- pomyślałam. I jak pomyślałam, tak zrobiłam. I wiecie co? Warto było! Brakuje mi słów, by opisać jak bardzo!

Jeż Jerzy to jeż wyjątkowy. Cieszy się uznaniem i swego rodzaju autorytetem wśród innych zwierząt. Bardzo chętnie słucha opowieści znajomych, zwłaszcza tych, którzy przeżyli lub doświadczyli czegoś niezapomnianego. Dzięki tym spotkaniom i rozmowom poszerza swoją wiedzę, zgłębia tajniki przyrody i odkrywa różnice pomiędzy gatunkami. Jego cierpliwość, wyrozumiałość i chęć niesienia pomocy potrzebującym nadają mu niemal ludzki wymiar. I tak oto Mr Perfect, pewnego dnia, niespodziewanie, wpada w sidła miłości. Zostaje przykładnym mężem i ojcem. Uczy się tych nowych ról, w czym pomagają mu przyjaciele. 

Książka Doroty Sumińskiej jest napisana piękną polszczyzną. Na dodatek, rewelacyjnie się ją czyta. Każda strona wypełniona jest po brzegi empatią, humorem i zdrowym podejściem do świata i życia. Czytając książkę nie miałam wątpliwości, że została napisana przez osobę, która doskonale zna świat przyrody i jest nim zafascynowana. Swoją pasją pragnie dzielić się z innymi i myślę, że to się udało. Zarówno mój synek, jak i ja, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem wiedzy Doroty Sumińskiej i niezwykłej umiejętności atrakcyjnego przekazywania tejże wiedzy najmłodszym. Nie sposób bowiem odmówić tej publikacji walorów edukacyjnych.

Odbieram  książkę Jak jeż Jerzy został tatą bardzo pozytywnie. To wzruszająca, ciepła i ciekawa historia pełna dobrych emocji i ciekawostek przyrodniczych. Nie zachwyca mnie oprawa graficzna publikacji. To zostawiam bez komentarza. Najważniejsze jest wnętrze, a ono, w tym wypadku, jest naprawdę atrakcyjne:) Dla mnie i mojego Młodszego Molika na szóstkę. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © W Molikowie , Blogger